Każdy kto miał przyjemność poznać tę grę nigdy o niej nie zapomni.
Kto poznał - ten wie o czym mówię.
bez przesady ,jest dobra ,jak na 2002 genialna ale widzialem równie dobre albo nawet lepsze
Ale najlepsze gry z lat 1990-2007 miażdżą nowsze odpowiedniki przełomowością, grywalnością, klimatem, kultowymi lokacjami, pomysłami, wyzwaniem większym. Nadawały się do wielokrotnego przechodzenia i do nich powstają najlepsze mody.
Gry typu Tomb raider 1996, Half Life 1998, Thief 1998, Fallout 2 1998,
Resident evil 2 1998, System Shock 2 1999, The Longuest Journey 1999,
Planescape Torment 1999, Heroes of might &Magic III 1999, Baldur's Gate II 2000,
Deus Ex 2000, Silent Hill 2 2001, Commandos II 2001, Gothic 2001, Mafia 2002,
Morrowind 2002, KOTOR 2003, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2004 itd.
Mafia 1 2002 > Mafia 2 2010 i Mafia 1 remake 2020 > Mafia 3 2016
Settlers II 1996 najlepszą odsłoną serii wyraźnie lepszą od części 3-7
HoM&M III 1999 królem serii ale gdzieś za nią 2, a potem V. Słabo wypadają 4, 6, 7
System Shock 2 1999 lepszy od naśladownika Bioshock 2007
Deus Ex 2000 ośmieszający prequele Deus Ex z 2011 i 2016, które nic nie wnoszą i tylko są casualowymi bezpiecznymi grami na tle starszego arcydzieła.
Thief 1998 i Thief II 2000 jako skradanki wciągają nosem Thief - Deadly Shadows 2004 i Thief 4 2014, a także Dishonored 2012 i Dishonored II 2016
Secret of Monkey Island 1990, Monkey Island 2 1991, Curse of Monkey island 1997 zjadają na śniadanie 4 część z 2000 i 5 część z 2009, a także cykl Deponia 1-4 z lat 2012-2016, które są tylko naśladownikami pierwszych 3 części Monkey Island
Tomb raider 1-4 1996-1999 grywalnością, klimatem, wyzwaniem ośmieszają Tomb raidery z lat 2006-2018
trylogia Prince of Persia 2003-2005 o wiele lepsza od POPów z 2008 i 2010
Devil may Cry 3 2005 królem swej serii i lepszy od DMC 4 2008 i DMC 5 2019
Max payne 1 2001 > Max Payne 2 2003 > Max payne 3 2012
Silent Hill 2 2001 > SH 1 1999 i SH 3 2003 > reszta części nowych
Re2 1998 i Re 1 remake 2002 > Re 1, 4, 7, remake 2 > Code Veronica > 3,0, Revelations 1 i 2 > 5,6, remake 3
Syberia 1 i 2 z lat 2002-2004 o wiele lepsze od Syberia 3 2016
Morrowind 2002 lepsze od Oblivion 2006 i Skyrim 2011
Gothic 1 i 2 z lat 2001-2002 lepsze od nowszych gier Piranhy bytes 2006-2017
Najlepszą grą o wampirach jest gra z 2004 - Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Przez tyle lat nic lepszego nie zrobili.
Fallout 2 1998 > Fallout 1 1997 > Fallout NV 2010 > Fallout 3 2008 > Fallout 4 2015
Baldur's gate 2 2000 i Planescape Torment 1999 > Pillars of eternity 1 i 2 2015-2018, gdzie nowsze odpowiedniki wielu potrafiły nudzić mimo, że były solidne w fabule, dialogach, postaciach, klimacie. Czerpały garściami z klasyków, a brakło oryginalności.
KOTOR 2003 > reszta gier w uniwersum star wars
Final Fantasy VII 1997 i Final fantasy X 2001 > reszta części, a przecież już mamy 15 oraz remake VII part 1
Age of Empires II 1999 > Age of Empires III 2005. (Ciekawe jak będzie z 4 częścią)
Half Life 1998 aka remaster Back Mesa i Half Life 2 2004 > Prey 2017
Fatal Frame 1-3 z lat 2001-2005 > Fatal Frame 4 2008 > Fatal Frame 5 2014
Quake 1 1996 i Quake 2 1997 > Quake 3 1999 > Quake 4 2005
MoH-Allied Assault 2002, CoD 2003, CoD II 2005 zrobiły większe wrażenie niż MoH-Airborne 2007, CoD - World at war 2008, CoD WWII 2017, Battlefield V wśród FPS IIWŚ
Soldier of Fortune 2 2002, CoD Modern Warfare 2007, CoD Modern Warfare 2 2009, Battlefield Bad Company 2 2010 robią większe wrażenie niż CoD Modern Warfare 3 2011, CoD Modern Warfare 2019, Battlefield 3 2011, Battlefield 4 2013 z FPS o oddziałach specjalnych
Assassin's creed II 2009 i AC Brotherhood 2010 > AC IV 2013, AC Unity 2014 i AC Origins 2017 czy AC Odyssey 2018
Fary Cry 3 2012 > Far Cry 1 2004 > Far Cry 4 2014 i Far Cry 5 2018, gdzie 4 i 5 część to bardziej są jak DLC do trójki
Przy Wiedźmin wyszło, że trójka jest najlepsza co jest bardzo rzadkie. Ale też gra nie była ideałem. Za dużo akcji, a za mało elementów rpg. Ale klimatem i soundtrackiem dorównała W1, ale W2 ma dojrzalszą fabułę od W3
Uncharted 2 i 4 wydają się lepsze od Uncharted 1 i 3. Tak wyszło. Ale studio słynie z dopracowania.
Wiem że ten post jest sprzed pięciu lat, ale no cóż.
Nie gram w wiele gier więc trudno mi się odnieść czy Mafia jest najlepszą grą na swiecie. Jednak zdecydowanie jest ona moją ulubioną. Wszystko było w niej takie magiczne jak zasiadałem do grania, od fabuly, zarysu postaci i realiami świata - do muzyki i świetnych aut które w tej grze były zrobione z głową (czujemy ciężkość auta) sentyment do tej gry powoduje u mnie uśmiech. Tak btw to mafia jest na Steamie to 31 maja za 14 złoty
hej, to co mówisz jest prawdą kolego. Jeśli ktoś grał w Mafię i przeszedł ją najlepiej kilka razy, to sam jest świadkiem tego, że gra ta była tworzona przez kogoś kto NIESAMOWICIE włożył w nią swoje serce. Do tej gry ktoś wylał swoje emocje, swoje uczucia. Nie znam gry która mogłaby konkurować z mafią, w szczególności nie spotkałem jeszcze takiej by ktoś miał ukryć w samej grze tyle wartości. Muzyka, dialogi, scenariusz, niezwykle realny obraz , powaga tej gry, grywalność , po prostu bije wszystko. Gdyby odegrać taką rolę idealnie jak w grze , w scenariuszu filmu , jego ekranizacja powaliłaby wszystkich w kinie na kolana .
swoją drogą, Mafia jest z 2002 roku a wg mnie ma zdecydowanie lepsze i REALNIEJSZE kolory świata niż robi się to w grach współczesnych. Mafia jest jak film, a obecne gry jak komiks, czy wycinanka.
Zgadzam się w 100%
Pamiętam jak za dzieciaka uwielbiałem włączać Swobodną Jazdę i rozwalać pół miasta, a dzisiaj wątek fabularny ma we mnie bardzo głęboko siłę i po prostu kocham klimat tej gry.
Tak poza tym to ostatnio przeszedłem Mafie II i również bardzo polecam
Absolutnie uwielbiam tę grę. Wywarła na mnie bardzo duży wpływ, ostatni monolog chyba do tej pory pamiętam jak i ścieżki dźwiękowe z wkraczania do poszczególnych dzielnic...