Disney zaprezentował wczoraj sprawozdanie finansowe za ostatni kwartał 2023 roku. Koncern pochwalił się, że jest bliski osiągnięcia celu redukcji kosztów o 7,5 mld dolarów. Jednak w obszarze usług streamingowych nie miał dla inwestorów dobrych wiadomości. Liczba użytkowników platform spadła. Mniej użytkowników Disney+. To efekt podwyżki cen
Jak poinformował Disney,
liczba użytkowników Disney+ w USA, Kanadzie i na świecie (ale bez Disney+ Hotstar) wyniosła na koniec IV kwartału
111,3 mln. Oznacza to
spadek o 1,3 mln w porównaniu z III kwartałem.
Disney twierdzi, że spadek jest spowodowany wzrostem cen subskrypcji, do którego doszło właśnie w IV kwartale.
Spada również liczba użytkowników platformy Hulu. Na koniec IV kwartału wyniosła ona 43,9 mln (o 1,2 mln mniej niż kwartał wcześniej).
W tym przypadku może to być spowodowane rozpoczęciem integracji w Ameryce platformy Hulu z Disney+. Na razie działa to w wersji beta, ale od marca ma być już wspólna platforma.
Ogólnie wszystkie platformy Disneya miały 149,6 mln użytkowników. Oznacza to spadek o 600 tysięcy w porównaniu do III kwartału. Getty Images © Chesnot Disney bierze się za walkę z dzieleniem kont
Walka z dzieleniem kont rozpocznie się wreszcie na poważnie. Disney już rozpoczął wysyłanie komunikatów do amerykańskich użytkowników, w których informuje o zmianach w regulaminie.
Dane do konta można przekazywać wyłącznie osobom dzielącym to samo miejsce zamieszkania. Nowe zasady zaczną obowiązywać od 14 marca.
Latem 2024 Disney zacznie blokować tych użytkowników, których podejrzewa o niezgodne z regulaminem korzystanie z kont platform streamingowych koncernu. Użytkownicy ci otrzymają opcję wykupienia własnej subskrypcji.
W drugiej połowie 2024 roku Disney wprowadzi również możliwość udostępniania danych konta (login/hasło) osobo spoza miejsca zamieszkania za dodatkową opłatą. Chcemy z naszą fantastyczną ofertą programową dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. I już nie możemy się doczekać, kiedy zaproponujemy nowe funkcjonalności mające na celu zwiększenie liczby subskrypcji i polepszenie doświadczenia naszych użytkowników - powiedział CFO Disneya Hugh Johnston.